0 Items 0,00 kr Cart

You have no items in your shopping cart.

Byte & Returer

Vi är inte nöjda förrän du är det. Om fynden inte lever upp till dina förväntningar, hör av dig till oss på kundtjänst, gärna med ditt beställningsnummer, så fixar vi det.

Om du ångrar dig

Har du köpt någonting som inte känns helt rätt? Oroa dig inte, sånt händer. Du kan ångra köpet inom 14 dagar från det att du fått hem produkten. Under jul, 25/11 till och med 24/12, är ångerrätten förlängd. Alla produkter köpta under denna tid har förlängd ångerrätt till och med den 31 januari. Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig. Du kan också fylla i ett standardformulär som finns här. Tänk på att du inte får använda produkten eller byta plomberingen (gäller produkter som listas längre ner).

Du får tillbaka pengarna så snart produkten kommit tillbaka eller om du kan visa att de har skickats tillbaka. Du måste själv betala returfrakten och produkten ska förpackas väl (gärna i samma förpackning som den kom i). Skicka gärna som spårbart, för kommer paketet bort på vägen till butiken får du inte tillbaka pengarna.

Avbeställa eller ändra beställning

Det går inte att ångra eller ändra en beställning när den väl gjorts. Du kan däremot ångra köpet. Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig. Du kan läsa mer om ångerrätten här .

Garanti och reklamationsrätt

Det står i annonsen eller i infon som följer med produkten vad den har för garantitid. Beroende på vad det är för produkt hanteras vissa garantiärenden av tillverkaren eller av auktoriserad verkstad och ibland direkt av oss. Hör av dig om du är osäker på vad som gäller för produkten du är intresserad av.

Alla produkter på thomassabosmyckenrea.se. säljs i enlighet med konsumenträttsliga regler och vi tar hand om allt åt dig vid reklamationer och garantiärenden. Beställningsbekräftelsen vi mejlade dig gäller som garantibevis, så ta med det vid reklamationer.

 Vid fel som varken orsakats av dig eller uppstått som följd av felaktigt användande, repareras eller ersätts produkten på bekostnad av den enskilda butiken, inklusive fraktkostnader.

Vi på thomassabosmyckenrea.se. eller butiken gör alltid en bedömning på produkten när du gör en reklamation eller vid garantiärenden. Om det är fel på produkten eller om du fått fel produkt, bekostas returen av butiken.

Pengarna tillbaka

När vi har godkänt din retur får du tillbaka pengarna på samma sätt du betalade (exempelvis kreditkortsköp betalas tillbaka till ditt kreditkort).

Kundtjänst - vi hjälper dig

Vi har som mål att besvara samtliga ärenden inom några dagar, och vi gör alltid så gott vi kan för att uppfylla det målet även under dagar då vi inte är fullt bemannade. Kontakta kundtjänst för mer information.

Kan jag returnera min vara och fä pengarna tillbaks eller byta till en annan produkt?

Självklart! Hos oss har du alltid möjlighet att beställa hem din vara och prova den i lugn och ro. Skulle du vara missnöjd har du alltid 14 ångerrätt och 30 dagars bytesrätt. När du fyller i din retursedel använder du dig av kod 1-9 för att visa oss anledningen till din retur. Vill du inte byta varan mot en annan lämnas fältet ”bytes mot ny artikel” tomt. En återbetalning kommer då att ske.

Jag vill reklamera en vara

Våra produkter går igenom noggranna kvalitetskontroller innan de läggs upp på siten. Det kan dock ibland förekomma att ett skadat eller felaktigt exemplar skickas iväg utan att vi uppmärksammat det och självklart har du då rätt att göra en reklamation.

Gör en reklamation så fort du upptäcker en defekt på din vara, då kan vi så fort som möjligt åtgärda detta. Det är fraktfritt att göra en reklamation när du använder vår returfraktsedel. Har du ingen returfraktsedel, kontakta då vår kundservice för en ny. Se till att plagget är rent när du reklamerar det.

Vid en reklamation skriv returkod på den produkt du önskar reklamera på din bifogade returfraktsedel. Beskriv tydligt felet på varan, då är det lättare för reklamationsavdelningen att hitta felet på varan. Fyll även i ifall du vill ha en ny likadan vara eller varan en annan vara. Du kan också välja att bli återbetalad. När vi har registrerat och mottagit din reklamation får du ett mail som bekräftar det.

När reklamationen är godkänd av oss återbetalar vi dig. Återbetalningen sker inom två veckor. Vi skickar även då ett mail som bekräftar detta.

Hur Gör jag ett byte

Det går bra att byta din vara mot ett annat plagg, färg eller storlek. När du fyller i din retursedel använder du dig av kod för att visa oss anledningen till ditt byte. Fyll i den vara du önskar byta till under ”bytes mot ny artikel”. När vi har mottagit din retur får du en returbekräftelse.

Gör du ditt byte via din retursedel så har vi ingen möjlighet reservera någon vara. Har din önskade vara tagit slut i lager kontaktar vi dig.

När man gör ett byte/reklamation med betalsätt Klarna faktura kommer det alltid en ny faktura till den nya varan fast utan fakturaavgift. Om den tidigare fakturan redan är betald kommer Klarna kontakta dig via mail gällande en återbetalning av den. Du måste alltså betala den nya fakturan.

När man gör ett byte till en dyrare vara och betalningen skett på kort/ direktbetalning till Klarna kommer den ursprungliga summan att återbetalas och summan på den nya varan kommer att dras från ditt kort på nytt.

Hör av dig till vår kundservice om du vill ha hjälp med din retur.