0 Items 0,00 kr Cart

You have no items in your shopping cart.

Frequently Asked Questions

(Vanliga frågor )

1. Vilka är vi? verkligen?

Thomassabosmyckenrea.se är platsen för dem som gillar att fynda och överraska. Det är lika enkelt och roligt att hitta fynd, från gåvor, bra saker till saker du inte ens visste att du behövde. Om du inte hittar idag, kom tillbaka imorgon. Varje dag uppdateras produkten med nya produkter från över tusen webbutiker och butiker.

2. Hur fungerar det då?

Vi marknadsför och säljer fynd från webbshops som låter dig helt enkelt klicka hem. Vi tar hand om hela shoppingupplevelsen, från tips om heta erbjudanden för inköp och leverans, inklusive all support därefter.

3. Ok, men varför thomassabosmyckenrea.se?

(Bargain) shopping är kul och vi gör det smartare (IQ) och enklare genom att samla hundratusentals fynd på en lätt webbsida. Dessutom är det alltid med snabb leverans, oavsett hur många produkter du hittar !

4. Hur fyndar jag?

Oavsett vad du handlar så gör du ett fynd. Klicka på produkten du vill ha och välj sedan ”Lägg i Kundvagnen”. När du lagt allt du vill ha kundvagnen, klickar du bara på ”Till Kassan” uppe till höger på sidan. Här kollar du igenom allt väljer hur du vill betala. Sen är det bara att fylla i adressuppgifter och klicka på ”Slutför Köp”. Läs mer på vår sida om att handla och betala.

5. Kan jag ta bort eller ändra produkter i kassan?

Ja, innan du genomför köpet kan du alltid gå tillbaka och göra ändringar i din kundvagn. Du kan ta bort fynd eller lägga till nya.

6. Kan jag ändra min beställning efter köpet?

Nej, men däremot har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. För att ångra ett köp behöver du först ta emot din produkt och sedan kontakta kundtjänst. Här står det mer om vad som gäller vid returer.

7. Kan jag beställa via e-post eller telefon?

Nej, köp kan endast göras på thomassabosmyckenrea.se. Däremot funkar webbsiten utmärkt i telefonen, prova själv!

8. Kan jag spara innehållet i min kundvagn till ett senare tillfälle?

Ja, allt i din kundvagn sparas i 14 dagar. Tänk bara på att om ett fynd hinner ta slut så försvinner det från din kundvagn.

9. Är alla priser på thomassabosmyckenrea.se inklusive moms?

Japp. Inklusive moms är redan med i priset på hemsidan, du betalar alltså precis det pris du ser på produkten!

10. Är det säkert att handla på thomassabosmyckenrea.se?

Ja, allting sker krypterat med högsta säkerhetsnivå. När du beställer hos oss uppger du dina personuppgifter och godkänner samtidigt att vi sparar och använder dessa för att kunna genomföra din beställning. Vi dokumenterar även viss kommunikation som vi har med dig för att kunna ge dig bästa service när vi följer upp beställningar.

11. När debiteras mitt kredit/betalkort?

Ditt kort debiteras omgående när du genomfört köpet.

12. När måste jag betala fakturan?

Din faktura har alltid 14 dagars kredit från att den skickas. Du kan vidare välja att delbetala fakturan.

13. Får man kvitto på sina köp?

Ja, beställningsbekräftelsen vi mejlar dig fungerar både som kvitto och garantibevis.

14. Varifrån skickas mina fynd?

Din beställning skickas från respektive butiks lager. Har du beställt produkter från olika butiker skickas de i olika försändelser och kan därför komma på olika dagar. Inom 3 - 5 arbetsdagar från beställningsbekräftelsen ska fynden vara hos dig. För otympliga/tunga produkter kontaktas du inom 5 arbetsdagar från bekräftelsen för att gemensamt bestämma dag för leverans.

15. Hur ser min leveransavisering ut?

Vissa brev/paket kan inte levereras direkt hem till dig, utan måste hämtas upp på ett utlämningsställe. Då får du en avisering från den företaget som kör ut. Tänk på att namnet på avsändaren för aviseringen inte är thomassabosmyckenrea.se, utan butiken som skickar produkten. Håll utkik efter aviseringar via sms, mejl eller avi med Posten

16. Får jag någon information om leveransen?

Vi mejlar en beställningsbekräftelse till dig med beställningsnummer och info om det du köpt.

17. Vad händer om jag inte får mina fynd inom 1-5 arbetsdagar?

Om en leverans blir försenad jobbar vi tillsammans med butiken för att lösa problemet så snabbt som möjligt. Du har alltid rätt att reklamera ditt köp om fynden inte kommer inom leveranstiden, men det finns inte någon automatisk rätt till hävning av köpet i händelse av förseningar som vi åtgärdar inom rimlig tid.

18. Vad gör jag om en produkt skadats under transporten?

Om du misstänker transportskada ska du anmäla det både till thomassabosmyckenrea.se och fraktbolaget så snart du kan. Det gäller både synliga och dolda skador, så ta försiktigt bort förpackningen och kontrollera produkten noggrant. Tänk på att inte använda produkten och spar förpackningen, så att vi också kan undersöka den. Beroende på skadans omfattning byts produkten ut eller så görs en återbetalning till dig. Börja med att kontakta oss på kundtjänst.

19. Ånej, jag ångrar en grej jag köpte?

Inga problem, du har alltid 14 dagars ångerrätt (lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler). Ångerfristen börjar löpa från den dag fått hem produkten. Läs mer på sidan Returer.

20. Skönt att höra. Hur ångrar jag ett köp?

Det smidigaste sättet är att gå in på vår kundtjänstsida och skriva till oss. Ta med beställningsnumret och berätta vilken/vilka produkter du vill ångra. Vid ångrat köp är det du som står för returfrakten.

21. Reklamationer då, hur gör jag?

Skriv till oss på kundtjänstsidan och ange beställningsnumret, vilken produkt du vill reklamera med en ingående beskrivning på vad som är fel eller defekt på den. Om du kan, skicka gärna med ett foto på den defekta eller felaktiga produkten. Inom kort får du svar från thomassabosmyckenrea.se kundtjänst som hjälper dig vidare.

22. Vad skiljer ett ångrat köp från en reklamation?

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Det betyder att du kan ångra köpet inom 14 dagar och få pengarna tillbaka, utan någon speciell anledning. Vi rekommenderar att du först tar emot produkten innan du tillämpar ångerrätten, eftersom detta underlättar returhanteringen.

Reklamera en produkt kan du göra om du får en produkt levererad till dig som inte stämmer överens med det du beställt eller på något sätt är defekt eller icke-fungerande. Du har alltid rätt att kostnadsfritt reklamera och returnera produkten till oss.

23. Vem betalar returfrakten vid ångrat köp och reklamation?

Vid ångrat köp är det du som står för returfrakten och ansvarar för att paketet kommer fram. Därför råder vi dig att skicka rekommenderat eller spårbart, särskilt om det gäller dyrare produkter. Vid reklamation får du en bifogad rallt om returer hittar du här.

24. Hur returnerar jag en produkt som jag ångrat?

Om du råkat beställa fel produkt eller bara ångrar ditt köp har du möjlighet att nyttja ångerrätten på 14 dagar (från det att du mottagit leveransen) och returnera produkten. Vi rekommenderar dig att alltid kontakta www.thomassabosmyckenrea.se vid returer innan du skickar tillbaka produkten för att undvika att produkter kommer bort. Vid ångrat köp är det du som kund som står för kostnaden för returfrakten.

25. Hur får jag tillbaka mina pengar?

När vi har godkänt din retur får du tillbaka pengarna på samma sätt du betalade (exempelvis kreditkortsköp betalas tillbaka till ditt kreditkort).

26. Jag råkade glömma hämta det jag beställt. Vad gör jag?

Paket som inte hämtas i tid skickas tillbaka till butiken och du kan behöva betala en avgift upp till 160 kronor per outhämtat paket. Du får naturligtvis tillbaka köpbeloppet (minus avgiften) senast 14 dagar efter vi fått reda på att paketet kommit till butiken.

Du kan alltid välja att få ditt paket utskickat på nytt. Då betalar du bara för frakten fram och tillbaka från butiken i en separat faktura som du får i efterhand.

27. Vad gäller kring garanti?

Alla fynd hos oss säljs med garanti och reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Eventuella avvikelser från de vanliga reklamationsreglerna står alltid i produktannonsen, exempelvis för produkter som säljs i ”befintligt skick”.

28. Hur kontaktar jag thomassabosmyckenrea.se kundtjänst?

På vår kundtjänstsida skickar du enkelt meddelanden till oss. Vi svarar dig inom kort och vi har öppet 24/7.